SKONTAKTUJ SIĘ

PRZEWIŃ
W DÓŁ BY PRZECZYTAĆ

WYKORZYSTAJ SIŁĘ KOMUNIKACJI

Public relations to mocne narzędzie w twoich rękach: narzędzie biznesowe, polityczne lub społeczne. Skuteczna reklama twojej firmy wynika przecież z koncepcji jej komunikacji. Public relations nie jest więc dodatkiem do twoich działań reklamowych, ale ich podstawą.

Naszym zadaniem jest ustalenie strategii komunikacji twojej firmy, zarówno z jej otoczeniem zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Zamiast tylko budować dobry wizerunek twojej firmy,  będziemy go wspólnie świadomie kształtować. Określimy na jakich polach twoja firma jest ekspertem i może swoją wiedzę komunikować otoczeniu. Opracujemy jego strategię komunikacji. Zaplanujemy odpowiednie działania reklamowe. Twoja firma będzie postrzegana jak podmiot mówiący jednym głosem.

PR KRYZYSOWY

PR KORPORACYJNY

PR PRODUKTOWY

PR INTERNETOWY

Jak przetrwać w kryzysie
i nie stracić

Awarie, katastrofy, ataki terrorystyczne, zanieczyszczenie środowiska, klęski żywiołowe z jednej strony, kradzieże danych, wirusy komputerowe, utrata zasobów z drugiej. Aby twoja firma sprawnie działała, musisz mieć systematycznie rozwijany, zintegrowany program działań w sytuacjach kryzysowych.

Jak przetrwać w kryzysie i zachować pozytywny wizerunek? Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy pod twoim gabinetem czekają dziennikarze w oczekiwaniu na komentarz? Jak dobrze wypaść w krzyżowym ogniu pytań? Jak zachować się w obliczu pikiety działaczy związków zawodowych? Albo samorządowców?

Planowanie i strategia działań. Kryzys wymusza szybkie działanie, ale nie możesz działać ad hoc. Wszystkie twoje ruchy muszą być zaplanowane i przemyślane. Zarządzanie sytuacją kryzysową rozpoczynamy zawsze od obrania konkretnej strategii.

Tworzenie oświadczeń i komunikatów. Oświadczenia i komunikaty to podstawowe narzędzia, za pomocą których informujemy opinię publiczną o sytuacji. Liczą się tutaj: umiejętne zredagowanie tekstów, krótki czas emisji, a przede wszystkim wiarygodność. W tekstach nie mogą znaleźć się żadne nieprawdziwe dane.

Przygotowanie do wystąpień i rozmów z dziennikarzami. Sytuacja kryzysowa zmusza do częstych wystąpień publicznych. Od twojego przygotowania zależy wiarygodność firmy. Pokażemy, jak masz przekonać do siebie odbiorców.

Opracowanie kryzysowego Q&A. Podczas kryzysu najważniejsze jest, aby być dobrze przygotowanym na pytania dziennikarzy. Żadne z nich nie może zostać bez odpowiedzi, a odpowiedź nie powinna pozostawiać wątpliwości. Q&A to zestaw pytań i odpowiedzi, które z dużym prawdopodobieństwem będą padały ze strony dziennikarzy.

Dobór odpowiednich narzędzi komunikacyjnych. Jakie narzędzia komunikacji masz wybrać w kryzysie? Zwołasz konferencję prasową, wyślesz oświadczenie? Wybór odpowiednich narzędzi zależy od przyjętej strategii i efektu jaki chcesz osiągnąć. Dobierzemy takie narzędzia, które umożliwią jak najszybsze i najskuteczniejsze wyjście z kryzysu.

KRYZYSOWE
QUESTIONS
AND ANSWERS

OŚWIADCZENIA
I KOMUNIKATY

NARZĘDZIA

KOMUNIKACJI

WYSTĄPIENIA
ROZMOWY
Z DZIENNIKARZAMI

STRATEGIA

DZIAŁANIA

Pozytywny wizerunek firmy to podstawa jej sukcesu. Każda firma wymaga indywidualnego podejścia, dokładnego zbadania jej specyfiki, potrzeb oraz otoczenia, w jakim funkcjonuje. Wizerunek to inwestycja na lata, dlatego warto dobrze o niego zadbać.

Twój produkt potrzebuje… komunikacji

PR produktu jest narzędziem marketingowym o wielkiej sile. Rynkowe sukcesy odnoszą przede wszystkim te marki, których wprowadzenie na rynek wspierają działania PR. PR produktów i marek obejmuje:•komunikowanie marketingowe•prezentowanie produktów w mediach na kolumnach redakcyjnych•artykuły sponsorowane (advertorials)•sponsoring w mediach (np. konkursy prasowe, billboardy sponsorskie przy programach)•lokowanie produktu i marki•imprezy okolicznościowe związane z promocją nowych produktów•projekty sponsorskie (np. sport, kultura)•różne formy obecności na forach internetowych i w portalach społecznościowych•tworzenie tematycznych stron internetowych promujących markę.Zastanawiałeś się, dlatego producenci walczą o jak najszerszą obecność w mediach? Bo nie mogą się bez nich obejść. Masz nowy produkt? Musisz wykupić powierzchnię reklamową, bez tego się nie obejdzie, ale to nie załatwi całej sprawy. Są ci potrzebne  nieodpłatne publikacje redakcyjne - na temat twojej oferty. W skrócie: potrzebujesz dobrej prasy, która zbuduje świadomość twojej marki. Bądź pewien, świadomość skuteczności tego typu działań rośnie, a agencje już prześcigają się w pomysłach, aby zwrócić uwagę mediów na produkty ich klientów.

Komunikat równa się wiarygodność. Redakcyjny materiał o twoim produkcie w oczach konsumenta nie będzie reklamą. Będzie bardziej wiarygodny. No i zdecydowanie podniesie skuteczność twoich reklam. Niektóre branże, np. farmaceutyczna czy kosmetyczna, gdzie w grę wchodzi zdrowie, bez działań PR nie zbudują odpowiedniego zaufania do swych produktów.

Bo media informują. Misją dziennikarza jest informacja. Powinien więc poinformować o twoim nowym produkcie, zwłaszcza, gdy daje on ulepszenia bądź oszczędności. Możemy jednak postąpić sprytniej. Niech głównym tematem publikacji będzie problem, a w jego kontekście zaprezentujemy twój produkt lub usługę jako odpowiedź na niego.

Decyduje produkt. Aby kampania była skuteczna, musimy poddać szczegółowej analizie sam produkt. Jakie jego cechy poniosą potencjalnie istotne społecznie treści? Ważne są też atrybuty odróżniające twój produkt od innych w jego kategorii rynkowej. Możemy też oprzeć komunikację na jednej wybranej korzyści i przedstawić ją na odpowiednim tle.

Prasa przede wszystkim. Zdecydowanie najlepszym medium do produktowych kampanii PR jest prasa. Ważną cechą prasowej publikacji jest jej względnie długa żywotność oraz możliwości oddziaływania na odbiorcę poprzez tekst oraz obraz. Telewizja świetnie sprawdzi się w kampaniach reklamowych, ale nie w prezentacji komercyjnej. W stacjach publicznych panuje silna obawa przed kryptoreklamą. Podobnie rzecz się ma z radiem.

Dziennikarze. Podstawą twojego sukcesu w działaniach PR będzie dotarcie do właściwych dziennikarzy. Następnie musisz podjąć decyzję co do sposobu prezentacji swego produktu. Najpopularniejsza jest konferencja, jednak unikajmy sztampy. Zadbajmy o interesujące miejsce i niekonwencjonalny program, wartościową informację przekazywaną dziennikarzom.

News na tle. W komunikacji najważniejsza jest rzetelność i fachowość. W materiałach prasowych na temat twojego produktu będzie się liczyć się nie tylko sam news, ale również jego szersze tło, a także marketingowe i społeczne uzasadnienie produktu. Cennym uzupełnieniem będzie umiejętnie opracowana statystyka. Obowiązkowo podamy informacje o cenie produktu i sposobie jego dystrybucji.

Zdjęcia. Bardzo ważnym elementem teczki prasowej będzie elastyczny, łatwy do wykorzystania materiał zdjęciowy. Dlatego winien zawierać zarówno proste pack shoty, jak i aranżowane kompozycje. Przekażemy dziennikarzom próbki samego produktu.

Dziennikarz dzwoni tylko raz. Trzeba być zawsze przygotowana na kontakt z dziennikarzem. On zadzwoni tylko raz, brak natychmiastowej reakcji sprawi, że sięgnie do innych źródeł.

Monitoring. Efekty kampanii mierzymy obserwując media: liczbę publikacji, ale również ich jakość, odpowiednie nasilenie we właściwym czasie i obraz marki, jaki tworzą. Czynniki warunkujące sukces kampanii, to: sam produkt, jego cechy, innowacyjność i i społeczna użyteczność; sposób prezentacji; merytoryczny poziom materiałów informacyjnych.

Konstrukcja użytecznej witryny

Serwis internetowy twórz z myślą o jego użytkownikach. To oni mają z łatwością i chęcią poruszać się po nim, wracać do niego, polecać innym. Dlatego nie skupiaj się tylko na wizualnych aspektach. Zastosuj zasady. Utarły się już pewne reguły zamieszczania elementów na stronie. Odwiedzający twoją witrynę intuicyjnie będą szukać logo, kontaktu, mapy dojazdu.

Web usability. Użyteczność witryny internetowej (web usability) wymaga, byś tworząc stronę patrzył na nią oczami użytkowników. Postaw na łatwość obsługi i intuicyjność. Użyteczna strona powinna: umożliwiać łatwe poruszanie się po niej, sprawne dotarcie do informacji, zachęcać użytkowników do powrotu, wydłużać czas pobytu na stronie.

Treść jest czynnikiem budującym lojalność internautów gdy: zaspakaja potrzeby klientów (użytkowników strony), jest oryginalna, poprawna gramatycznie, ortograficznie i stylistycznie, posiada podzieloną strukturę, z tytułami i podtytułami, nie nadużywa słów kluczowych, wzywa do działania.Copywriting w świecie SEO. SEO (Search Engine Optimization) to wszystko to, co robisz aby osiągnąć jak najwyższą pozycję serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania. Czy się to podoba, czy nie, w świecie w którym panuje SEO królową jest TREŚĆ, a nie grafika! To właśnie różnorodne słowa kluczowe, frazy zawarte w informacjach prasowych są wysoko oceniane przez roboty (przede wszystkim tego od Google). Dzięki tym unikatowym treściom oraz linkom twoja witryna zapracuje na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Pamiętaj, najczęstszą przyczyną surfowania po necie jest poszukiwanie INFORMACJI. Zatem interesująca i rzeczowa treść przyciągnie użytkowników i sprawi, że będą powracali do twojej witryny. Ważne również jest, abyś tę treść często aktualizował.

Relacje z siecią czyli e-media relations. Klasyczne media relations to relacje z prasą, radiem i telewizją. Jednak Internet zmienił wszystko. Właśnie tam zaczynasz poszukiwanie informacji, prawda? Tytuły prasowe, stacje telewizyjne mają własne serwisy internetowe. No i są portale informacyjne, branżowe i life stylowe…

Najpierw trzeba wybrać. Spośród portali musimy wybrać te najistotniejsze z twojego punktu widzenia. Weźmiemy pod uwagę ich zasięg oraz liczbę wejść.

Przygotowanie i dystrybucja komunikatów prasowych. Tutaj rządzą nami zasady SEO, czyli tzw. pozycjonowania. Treści komunikatów powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe i frazy. Dzięki nim i powiązaniom łączącym informacje (np. z biurem prasowym) zapewnimy ci wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

Konferencje prasowe online. To jeszcze nowość. Umożliwisz dziennikarzom obecność na spotkaniu prasowym bez konieczności wychodzenia z redakcji. System umożliwia komunikację zwrotną poprzez internetowy kanał tekstowy.

Biuro prasowe online to jedno z bardzo efektywnych narzędzi. Udostępniasz za jego pośrednictwem komunikaty i informacje prasowe, zdjęcia, logotypy i ułatwisz sobie bieżącą komunikację z mediami. Pozwolisz dziennikarzom samodzielnie korzystać z tych zasobów.

Biuro prasowe a SEO. Biuro prasowe online pomaga działaniom SEO. To właśnie różnorodne treści, słowa kluczowe, frazy zawarte w informacjach prasowych są wysoko notowane przez roboty przeglądarek. Biura prasowe online pracują więc na twoją wyższą pozycję w wyszukiwarkach.

NADA Spółka z o.o. Mielec: ul. Biernackiego 10A (39-300), tel. +48 17 250 67 70

Made with Adobe Muse